Alla inlägg under maj 2008

Av Ullis - 23 maj 2008 10:35

Igår var jag på stickcafé hos Fröken Garn för första gången. Det var hur trevligt som helst om än en smula varmt. Fanstastiskt goda kakor bjöds det på till fikan, det kändes som om man inte skulle behöva äta mer på restan av veckan.


Jättemånga fina, härliga garner fanns det så klart och naturligtvis kom jag hem med två nystan som liksom hoppade på mej  ville följa med hem. Vad det ska bli av dem vet jag inte ännu.

Igår stickade jag på min linsjal och eftersom vi ska segla i helgen finns det chans för mer stickning. 


Av Ullis - 22 maj 2008 13:07

Det ser ut som om våren är här på riktigt, inte kan det väl vända nu?


Jag har, under min bloggfrånvaro, stickat två par muddar till men jag tyckte inte att de blev särskilt fina. Dessutom använder jag inte ens de som jag tycker har blivit bra.

Jag blir så himla varm!

  

Istället har jag ägnat mig åt att göra glasfat, virka brödkorgar och sticka sjalar.

Jag var på symässan i slutet på mars och köpte på mej ett mindra lager av allt möjligt. Det är alltid kul att ha lite att välja av.


Nytt för i år var att de hade pärlor och smyckestillbehör och jag lyckades avhålla mej ifrån att köpa något.

Nästan.

Rosa Kompaniet var där med makramégarn och sötvattenspärlor med specialborrade hål så att de skulle passa garnet. De var jättefina så jag var bara tvungen att köpa lite. Både garn och pärlor.

Jag minns i början av 80-talet när jag höll på med makramé och gjorde  amplar i fiskegarn med stora träpärlor.

Undrar om det finns någon som skulle vilja ha det nu?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards